tisdag 2 juli 2013

Stug III med lite vädring


Testade att ta bilder utomhus när solen var i moln. Färgerna känns bätttre än under en lampa.
Så här ser iallafall min ena surdeg ut just nu. Har bara använt enamel och oljefärger och gips. Inget pigmentpulver än så länge.
Nästa steg blir ett skynke över kanonroten och lite utrustning. Har inte bestämt vilka figurer som skall pryda den och för att svara på Niklas fråga om basplatta så är svaret, ja det blir en enkel platta.
 
Tack för titten!
 




2 kommentarer:

  1. Plattor gillar vi! :)

    Jag har alltid tyckt att det ska vara en basplatta till modellen, däremot är jag ju rätt dålig på att göra det själv. Försöker dock bättra mig... ;)

    För övrigt håller jag helt klart med om att färgerna ser mycket bättre ut i naturligt ljus. Det blir aldrig samma sak under en lampa.

    Snyggt jobbar förresten, gillar speciellt slitaget runt luckorna, det ser för min del väldigt realistiskt ut!

    SvaraRadera
  2. Hej Niklas. Ja basplattor gillar vi men jag tycker det är svårt. Eller så krånglar jag till det? Hoppas iallafall att du gillar den som är i mitt nästa inlägg. Har försökt hålla den enkel och tänka till på nyanserna.

    Kul att du gillar mitt slitage=)

    SvaraRadera